Report 51 (2013)

Italië
Sciencefiction / Thriller

geregisseerd door Alessio Liguori
met Michela Bruni, Viola Graziosi en Luca Guastini

Tijdens een kampeertocht zien vier vrienden een merkwaardig lichtgevend object. Wanneer ze dieper het bos in trekken om de zaak te onderzoeken, verandert hun gezellige weekend in een nachtmerrie. In het donkere bos is iets kwaadaardigs geland. De vier vrienden moeten alles op alles zetten om te overleven.

avatar van Petina
Tja, een beetje warrige film. Het doet mij denken aan The Blair Witch Project.
Ook het schudden met de camera werd op een gegeven moment best wel irritant.
Ik begrijp wel dat het zogenaamd in real-time is opgenomen maar toch...

avatar van alvinvdv
Het verhaal is wel interessant (zie voetnoten begin en einde film) maar kan de boel niet overeind houden.
Moest ik niet opgemerkt hebben dat de tweede helft in België (in Doel en het fort van Bornem) opgenomen was zou ik de film mischien zelfs niet uitgekenen hebben.

avatar van mcdaktari
Het is natuurlijk geen topper, maar toch heb ik me met deze film, op de één of andere manier toch goed vermaakt. Ik denk wel dat er iets beters van te maken was geweest. Het onderwerp op zich spreekt mij wel aan en dan ben je al gauw geneigd om de film uit te kijken, en zoals ik al zei, heb ik me goed vermaakt.