Einmal Hans mit Scharfer Soße (2013)

1 stem

Duitsland

geregisseerd door Buket Alakus
met Idil Üner, Adnan Maral en Julia Dietze

Fatma is zwanger en haar ouders zouden blij moeten zijn voor haar, maar een belangrijke omstandigheid zorgt voor een bedrukte sfeer bij vader Ismaël en moeder Ermine. Fatma is namelijk niet getrouwd, hoewel ze een partner heeft en hij wel wil trouwen. Ze wordt echter afgeremd door haar ouders en haar oudere, ongehuwde zus Hatice, die volgens de Anatolische wet voor haar jongere zus getrouwd moet zijn. Dus moet Hatice zo snel mogelijk op zoek naar ‘mister right’. Het profiel dat zij van haar droomman voor ogen houdt, klinkt niet al te best. Hij moet in ieder geval een Duitse man zijn, maar een mediterraan temperament hebben, of wat zij noemt een ‘Hans met een heet sausje erover’. Hatice moet snel zijn, want het babybuikje van haar zus kan niet lang meer verborgen blijven .