Run (2013)

Alternatieve titel: Street Run

Actie / Thriller

geregisseerd door Simone Bartesaghi
met William Moseley, Kelsey Chow en Edoardo Ballerini

Daniël is een zeventienjarige jongen die parkour (een loopdiscipline met hindernissen, ook wel bekend als free running) beoefent. Onder toezicht van zijn vader groeit hij op tot een uiterst behendige dief. Het tweetal leeft in onmin met de rest van zijn familie na een fikse ruzie. Daniël zou echter liever vrede sluiten. Maar dat is niet zonder gevaar.

Matige romantische aktie/thriller met ook nog een kleine rol van Eric Roberts.

matig. op zich kijkt de film wel makkelijk weg, maar het is meer een film voor op kids channel.

het is het allemaal net niet. de actie is matig en alles gaat te gemakkelijk. het verhaal is ook niet bijster interessant etc etc.

de freerunners of hoe ze ook mogen heten zijn ook niet indrukwekkend. kunstjes die je al honderden keren op youtube voorbij hebt zien komen en het gaf ook geen toegevoegde waarde aan de film. Sterker nog het leek meer op een soort promo filmpje in negatieve zin...

ook compleet ongeloofwaardig dat een erg goede freerunner op een school beland waar toevalligerwijs ook een hele groep freerunners zijn en al helemaal ongeloofwaardig dat hij dan ook juist met hen bevriend raakt....zoals gezegd alles zat veel te makkelijk in elkaar.

2 sterren

avatar van Proeneke
Echt een knutselfilmpje hoor. Wel grappig dat het weer even het gevoel naar boven bracht hoe het was om ' stoere' puber te willen zijn, en wat voor idiote truuken je daarvoor wou uithalen .
Met je capuchonnetje en je ninjamaskertje denken dat je de man bent, hahaha.
Voor de rest nie echt bar maar ik kon t vanwege die reden toch wel waarderen.
Muziek was ook wel leuk. Dubstep, zegt opa dat goed? Op t laatst jammer dat t een beetje B&A achtig werd. Das straattaal bij ons in de hood voor bassie en adriaan,dig?