Summer Camp (2015)

Spanje / Verenigde Staten
Horror

geregisseerd door Alberto Marini
met Maiara Walsh, Diego Boneta en Jocelin Donahue

Toen Darren, Michelle, Will en Christie zich aanmeldden om te gaan werken als kampbegeleiders, droomden ze over een leuke zomer in het buitenland. Op de laatste avond voordat het kamp geopend wordt besluiten ze feestje te geven. Maar voordat het feest eenmaal begonnen is verspreidt er zich een infectie op het zomerkamp.

21 BERICHTEN 5 MENINGEN
avatar van Spartaan1986

geplaatst: 8 april 2014, 17:45 uur [permalink]
Van de makers van The Conjuring, Rec en
Mientras Duermes. Interessant project dus 🙂

avatar van HALVE TAMME.

geplaatst: 30 oktober 2014, 20:23 uur [permalink]
Zeker een interessant project, ook spreekt de poster mij erg aan, ik ben benieuwd.

avatar van tattoobob
geplaatst: 30 oktober 2014, 21:27 uur [permalink]
Laat maar komen die film 😱

avatar van HALVE TAMME.

geplaatst: 13 oktober 2015, 15:08 uur [permalink]

avatar van Corcicus
geplaatst: 20 oktober 2015, 02:32 uur [permalink]
Die tweede trailer geeft wel aardig wat prijs.

avatar van perceived

geplaatst: 27 oktober 2015, 00:22 uur [permalink]
Die trailer(s) laat ik maar zitten en laat me verrassen.

geplaatst: 4 april 2016, 02:32 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Gezien op het Brussels International Film Festival.

Een van de betere horrorfilms van de laatste jaren voor mij, vooral omdat ie twee reeds zwaar beproefde genres (slashers en "geïnfecteerden worden psychotisch" met enkele originele invalshoeken een beetje overhoop gooit. Er zitten een paar hilarische over-the-top scènes in, en soms zit de spanning er prima in.

avatar van Corcicus
geplaatst: 1 augustus 2016, 14:32 uur [permalink]
Blijkbaar voor niks zo lang naar uitgekeken. Saai kun je deze film niet noemen, maar onnozel wel en de domme karakters gaan na een half uur al serieus op de zenuwen werken.

geplaatst: 9 augustus 2016, 00:40 uur [permalink]
Summer Camp heeft iets weg van een slasher, maar is toch net even anders. De film ziet er goed uit en wordt nergens voorspelbaar of saai.

Hier en daar wat Rec-invloeden. Na een tijdje wordt het iets rommelig. Maar al met al is Summer Camp een vermakelijk filmpje.

avatar van tattoobob
geplaatst: 9 augustus 2016, 21:38 uur [permalink]
Booooooringgggg!!!!!!!
Heel saai filmpje terwijl het er allemaal best oke uitziet.
We hebben het allemaal al een keer gezien dus weinig orginaliteit te bekennen.
Acteerwerk kon ook beter....voor de gemiddelde horrorkijker is dit niets gok ik.

geplaatst: 24 oktober 2016, 10:49 uur [permalink]
Spannend filmpje,

De film komt snel op gang, in het begin dacht ik dat de personages vervelend werden maar dat gedeelte word gelukkig overgeslagen en het acteerwerk is goed te doen. Waar rec. echt eng word, word deze niet maar je kan wel zien dat deze films dezelfde makers hebben. Af en toe vond ik dat er ook komische stukjes in zaten. Film die nergens saai word.

geplaatst: 5 november 2016, 21:28 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Deze eenvoudige Horror film mag dan misschien niet al te best en origineel zijn, maar als een tussendoortje weet hij wel nog te vermaken (duurt ook maar 80 minuten) en het tempo in het verhaal is best hoog en er gebeurt ook genoeg en daarbij gaat het er soms ook best hard aan toe. Ook het einde van het verhaal vond ik best goed.

In dit verhaal draait het om vier begeleiders, te weten Antonio, Will, Michelle en Christy, van een zomerkamp in Spanje, dat op het punt staat om geopend te worden voor kinderen. Op de laatste avond voordat het zomerkamp wordt geopend, besluiten ze om een feestje te geven onder hun vieren en daarbij worden ze dan één voor één geïnfecteerd door een giftige mix van paddenstoelen en schimmels die in het water terecht is gekomen en daardoor veranderen ze in agressieve personen en daar draait het dan om in dit verhaal.

Het eenvoudige, clichematige en misschien ook wel dertien in een dozijn verhaal stelt eigenlijk weinig voor, maar dat wordt gelukkig nog redelijk gecompenseerd door het hoge tempo (zeg maar vanaf circa de 20e minuut, het gedeelte ervoor is best saai en flauw) en de uitvoering van het verhaal, waarbij er genoeg gebeurt en het er geregeld ook best hard aan toe gaat (o.a. boor in voet). Veel goor zit er overigens wel niet in en de meeste harde scenes worden ook niet expliciet in beeld gebracht, maar de agressief geworden personen (o.a. bloed overgeven, tremor en pupilverwijding) zorgen voor genoeg dreiging en soms zelfs een beetje spanning. Wat leuk gevonden was in dit verhaal, was dat de agressieve wezens na een bepaalde tijd weer normaal werden en dat had te maken met de giftige mix (overigens gemaakt door verslaafden die in de buurt van het zomerkamp verblijven), die dan was uitgewerkt op hun.

Het verloop van het verhaal is vrij voorspelbaar en eigenlijk ook het einde, maar desondanks vond ik het einde best goed en sterk (zeker het gedeelte in de bus). Dat deze film zich ook lekker wegkijkt, komt mede door Jocelin Donahue (in de rol van Christy die eigenlijk alleen aan haarzelf denkt) en Maiara Walsh (in de rol van Michelle) die er zeker wezen mochten (helaas wel niet bloot te bewonderen) en vooral de eerste, die er op een gegeven moment heel appetijtelijk uitzag in een kort zomerjurkje met hoge hakken (blauwe schoenen). Hoewel ze zeker niet hoogstaand acteerden (wat ik ook niet had verwacht) deden ze het wel verdienstelijk en leuk (zelfs met wat humor) en hetzelfde geldt voor Diego Boneta in de rol van Will, die het ook flink te verduren (gebeten door hond, gebeten door agressief persoon in oor en tepel, boor in voet en kapotte bril waardoor hij op een gegeven moment nog maar slecht ziet) krijgt in het verhaal.

Gewoon een eenvoudige Horror film, die zich vanwege de uitvoering nog wel lekker wegkijkt en meer ook niet. Ik wilde deze film eigenlijk een kleine onvoldoende gaan geven, maar vanwege het laatste gedeelte van het verhaal en het einde, geef ik hem toch nog een kleine voldoende.

avatar van mixmaster
geplaatst: 7 november 2016, 14:23 uur [permalink]
wat een verschrikkelijke slechte baggerzooi is dit zeg !!!

Na een half uur afgezet , alleen maar schreeuwen en schudden met de camera.

Goedkope rotzooi !!!

avatar van n00r

geplaatst: 10 november 2016, 20:38 uur [permalink]
mixmaster schreef:
wat een verschrikkelijke slechte baggerzooi is dit zeg !!!

Na een half uur afgezet , alleen maar schreeuwen en schudden met de camera.

Goedkope rotzooi !!!

Dan mag je de film ook niet beoordelen 😉

avatar van Diederik58
geplaatst: 11 november 2016, 18:43 uur [permalink]
Tenenkrommende film.
Ik mag een film beoordelen zoals ik wil. Ik heb hem ook uitgezet.
Voorspelbare acties, slecht geacteerd en/of ze hebben de karakters extra dom neergezet, honderd in een dozijn film, camera werk alsof je de eerste beste aardbeving meemaakt.
Leuk genoeg om er iets over te schrijven. 🙂

avatar van Smugmarty

geplaatst: 11 november 2016, 21:29 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Wat een schoffering van het genre 😱
Het enige waarom ik de score niet afbouw naar een 1 is dat het verhaal een tikkie origineel onderdeel heeft waarbij de slechterikken weer transformeren in goederikken en 'the dead' dus niet echt dead zijn Enfin, de zwarte inkt vloeit rijkelijk en moet vorm geven aan het verschikkelijke 'virus' of wat het ook moet voorstellen. De plotwendingen zijn belachelijk, het acteergehalte benedenmaats en de setting eentonig; we hebben na een half uurtje de opnames van het verlaten landhuis wel redelijk gehad... de locatie zal niet echt een kostenpost zijn geweest.

Nee beter overslaan..

avatar van Barry83
geplaatst: 12 november 2016, 00:04 uur [permalink]
Wat een baggerfilm, dit moet horror voorstellen??? Vreselijk irritant dat geschreeuw, gaat nergens over.

avatar van AmazingPP
geplaatst: 16 november 2016, 16:31 uur [permalink]
Helemaal geen onaardige horrorfilm. Niet bijster origineel, maar ach... Wat de neuk? Ik heb er in ieder geval als doorgewinterde horrorfanaat goed naar kunnen kijken en heb ik mijn 48-jarige leven al veel en veeeeeel slechtere films gezien dan dit. Zeer vermakelijk, dus 3,5 *.

avatar van Daan258
geplaatst: 8 december 2016, 20:39 uur [permalink]
Niet zo'n best werkje.
Als eerst ging ik er met de veronderstelling in dat het een slasher filmpje zou zijn maar het bleek al snel dat dit dus niet het geval was. Dus was ik hierdoor toch redelijk verrast en had gehoopt op een aardig filmpje.
Maar helaas stelde het allemaal niets voor. Het verhaal was zo flinterdun als het maar kan zijn, acteerwerk vrij matig en qua spanning, gore en sfeer was het ook niet zo interessant.
Al met al best een teleurstelling en heb ik me jammer genoeg niet goed weten te vermaken.

avatar van keimpeS
geplaatst: 29 december 2016, 16:04 uur [permalink]
Ik vond 'm zekers niet tegen vallen, deed me denken aan een combi van Cabin Fever & REC. In het begin moest ik wel even inkomen, maar later in de film komt die goed op gang met wat ik vind, a nice ending!

geplaatst: 9 maart, 07:30 uur [permalink]
Idd keimpeS, precies een cabin fever rip off met dit verschil dat cabin fever ( tenminste deel 1) mij wel kon bekoren. Echt slecht was deze film niet,maar het is te weinig voor een voldoende....2.5 stars.