Ivan Brovkin na Tseline (1958)

Alternatieve titels: Ivan Brovkin on the State Farm | Иван Бровкин на целине

Sovjet-Unie

geregisseerd door Ivan Lukinsky
met Leonid Kharitonov, Dariya Smirnova en Sergei Blinnikov

Vervolg op "Soldat Ivan Brovkin". Nadat hij zijn militaire dienst heeft beëindigd met de rang van sergeant, keert Ivan Brovkin terug naar zijn geboortehuis. Hem wacht echter een verbazend koele ontvangst, want zijn voormalige bruid Ljubasha, zijn moeder en de directeur van de collectieve boerderij zien hem als een verrader vanwege het verlaten van het dorp. Daarom besluit Ivan samen met een groep vrienden op weg te gaan naar onontgonnen gebied. Hij voegt zich bij een werkploeg en wordt al vlug voorman van zijn eigen team.