ad

Alternatieve titel: Dances with the Dragon

Oorsprong: Hongkong

Geregisseerd door: Jing Wong

Met onder meer: Andy Lau en Sharla Cheung

IMDb beoordeling: 6,8 (362)

Oorspronkelijke taal: Kantonees

Over Yu Long Gong Wu

Aaron is een erg succesvolle zakenman, die toch met zijn beide voetjes op de grond blijft. Op een dag loopt hij Yvonne tegen het lijf, een eenvoudig meisje dat samen met haar moeder een klein winkeltje uitbaat. Aarons interesse is meteen gewekt, maar Yvonne is niet onder de indruk van zijn gladde houding.

Onderhond

Redelijk doorsnee JWong komedietje.

Wel een leuke Andy Lau in de hoofdrol. En natuurlijk Tat Ng die altijd wel voor een paar glimlachjes weet te zorgen. Niet echt wat je noemt een universeel acteur, maar ik kan hem best goed hebben.

Verder typische HK perikelen. Zware overacting, flauwe humor en een plotje dat steunt op toevalligheden en misverstanden. Maar JWong heeft dit soort films onder de knie. Je ziet het er wel aan dat het nogal vluchtig geregisseerd is (volgens mij heeft hij in '91 ook een film of 5-6 geregisseerd), maar voor een stijlvolle film hoef je niet bij dit soort films te zijn.

Vermaken doet het dus best, alleen spijtig dat het allemaal iets te lang duurt. 90 minuten is meer dan genoeg voor een film als deze, dat extra kwartier voegt dan ook niet veel toe, behalve wat verzadiging. Verder ook niet echt aan te raden, behalve dan aan de meest die-hard HK fans. Genoeg ander JWong werk dat beter te verteren valt.