Grave Halloween (2013)

Canada
Horror

geregisseerd door Steven R. Monroe
met Cassi Thomson, Graham Wardle en Kaitlyn Leeb

Een groep Amerikaanse uitwisselingsstudenten vormt samen een crew die een documentaire maakt. Ze begeven zich naar het beruchte "zelfmoordbos" in Japan. Daar worden ze geterroriseerd door kwaadaardige geesten, nadat ze te maken krijgen met een eeuwenoude vloek.

avatar van mikey
Fijne toevoeging van Netflix, klinkt errug origineel.

avatar van Nielojram
Gister maar eens bekeken, nu ben ik wel een liefhebber van ' slechte' horror, en hij is vermakelijk.
Kan helaas niet meer dan 1 punt geven, want hij is echt wel heel slecht, hahaha, maar voor iemand die een voorliefde heeft voor dit soort films, zet gewoon op
Het is het gebruikelijke verhaal, met het gebruikelijke einde, acteerwerk is, wrs naar rato van het honorarium van de acteurs, camera-werk is niet heel slecht, zitten een paar lekker gore scènes tussen.
echter vanaf het moment dat iemand zijn scheenbeen door haar onderbeen doorstak ging het snel bergafwaarts, en daarna nog lopen ook..

avatar van jeroentjuhhhhh
Zal nooit de grootste Monroe fan worden, denk ik. Heb er nu 4 van de beste man gezien, maar geen van alle scoort hoger dan 2*. Heb Mongolian Death Worm nog klaarliggen, maar daarna is zijn krediet wel op. Echt grote verschillen met soortgenoten zijn er niet te vinden. Simpele, lopende-band-regisseur die zich bezighoudt met B-monster flicks en af en toe zich durft te vergrijpen aan andere subgenres. Waar het succes van zijn I Spit On Your Grave remake vandaan komt... het is mij een raadsel. Die film ontspringt het niveau van de rest van zijn oeuvre nauwelijks. Het ligt uiteindelijk toch vooral aan de manier waarop hij z'n acteurs regisseert en de actie timed. Vind het bijna een parodie op het genre, ware het niet dat het volledig serieus bedoelt is. Wat je krijgt is 70 minuten ''Huh wat was dat? Niks? Ok doorlopen'' en repeat. En 20 minuten daaromheen gebouwd om het op te zetten en af te breken. Hier kun je de doorgewinterde fans niet meer mee lastig vallen, dan moet het echt een stuk zelfbewuster.

Extra pijnlijk is het Aziatische karakter van de film. Hoe ver kun je die plank missen?

avatar van Valak
Alternatieve titel van "Dead Forest" toegevoegd, zo is hij op DVD in het VK verschenen.