Die Letzte Instanz (2013)

Duitsland
Misdaad / Drama

geregisseerd door Carlo Rola
met Jan Josef Liefers, Stefanie Stappenbeck en Elisabeth Schwarz

Voor de Berlijnse regionale rechtbank vuurt Margarethe Altenburg een aantal schoten af op de dakloze Hellmer. De voormalige vrachtwagenchauffeur blijft als bij wonder ongedeerd en kan wegvluchten. Advocaat Joachim Vernau biedt zich spontaan aan als verdediger van de oude vrouw uit Görlitz. Onder het mom van duizeligheid tijdens de moordpoging laat hij haar tijdelijk opnemen in het ziekenhuis. Vernau reist naar haar woonplaats om een paar spullen uit haar appartement op te halen. Bovendien hoopt hij daar het bewijs van een motief te vinden. Want meer dan een 'hij heeft het verdiend' is er niet uit Altenburg los te krijgen.

avatar van adso
Dreck.