I Am Here (2014)

Alternatieve titel: The 11th Hour

Duitsland / Denemarken

geregisseerd door Anders Morgenthaler
met Kim Basinger, Jordan Prentice en Peter Stormare

Maria (Kim Basinger) is een succesvolle zakenvrouw die maar één grote droom heeft: een kind ter wereld brengen. Nadat ze nog maar eens een miskraam heeft, vertelt de dokter haar dat ze te oud is om nog een kind te krijgen. Maria's wereld stort in. Ze is er kapot van en weigert haar lot te aanvaarden. Ze begint aan een wanhopige en gevaarlijke tocht om haar droom van het moederschap waar te maken.

avatar van jarno1975
Moet de titel niet "I Am Here" zijn?

avatar van breedbeeld
Haat die would be art films. Zelfs 5 keer versneld als er weer eens lichten, wolken en wat al niet meer voorbijkwam was het nog een hele zit.

Dit zwaarmoedige maatschappelijke drama, met een interessante en morele babythematiek werd door de regisseur niet zwart-wit, maar op een onderhoudende wijze voor het voetlicht gebracht. Helaas verloor het verhaal op een gegeven moment iedere logica en geloofwaardigheid en vloog uit de bocht. Kim Basinger (ze is inmiddels ook al 61) speelde haar rol ge- en bedreven.

avatar van boemboem27
goede rol van de inmiddels 61 jarige Kim Basinger .
goed/aardig drama daar is eigenlijk alles al mee gezegd
aantal ongeloofwaardige dingen maar ja.
gewoon kijken

avatar van bjerik76
ik dacht een saai drama te gaan zien, maar er kwamen toch een aantal absurde situaties en wendingen in voor dat het naast drama ook een goede thriller werd.

De betrokkenen tijdens de zoektocht, en de problemen en gebeurtenissen waren goed neergezet, Kim Basinger zet ook een goed personage neer.

Kim Basinger is niet mijn smaak maar potdorie 61 jaar had ik haar nooit gegeven verder aardig drama en goede rollen.

avatar van weberanja
Eerste half uur traaaaaaaaag, was blij dat ´Petit´op kwam dagen toen kreeg de film een boost, Toch 3 en een halve ster, omdat ik het toch spannend en sinister vond overkomen!

Rauw filmdrama.
De manier van filmen geeft de film nog een extra deprimerend tintje.
Toch weet "I am Here" te verrassen dankzij de plotse metarmofose van drama naar misdaad.
Apart filmpje.

avatar van Daan258
Absoluut niet mijn film.
Veel te langdradig en saai verhaal. Wist mij totaal niet te boeien.
Acteerwerk van Kim Basinger was nog wel oke.

avatar van Collins
Vergezocht en niet overtuigend drama met thrillerelementen. Een film die erg drijft op sfeer. Grauw en mistroostig.
Het verhaal stelt niet veel voor. Vrouw op zoek naar moederschap, is een omschrijving die de lading inhoudelijk eigenlijk wel dekt. Verder weinig franje.
Het camerawerk is zodanig dat enige betrokkenheid met de karakters al vanaf het begin niet mogelijk is en voor de duur van de film ook blijft ontbreken. Echt typisch hand-held. Smoezelig, beweeglijk, afdwalend en vervelend dicht op de huid. De stijl roept bij mij nerveuze irritatie en afstand op in plaats van inleving en medeleven. Nee, geen prettige stijl van filmen.
Het acteerwerk is voldoende. De dialogen zijn vervelend.

Een kille film zonder empatische uitstraling.

avatar van mcdaktari
stinissen schreef:

Ja make-up doet wonderen

mcdaktari schreef:

Ja make-up doet wonderen

Sommige mensen die 25 zijn kan soms make up al niet meer helpen er moet een basis zijn.

avatar van mcdaktari
Maar eerlijk is eerlijk, het is nog steeds een mooie vrouw ja.

Clapboy
Goede film, vond hem spannend en sfeervol en Kim Basinger speelde erg goed en wat is dat toch een mooie vrouw om te zien. Vond het verhaal goed en spannend en bevatte zowel spanning/actie en drama. Aanrader.