• 8.603.041 stemmen

Met onder meer: Anna Torv, Thomas Jane en Alfred Molina

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Heavenly Sword

Nariko, een roodharige heldin, gaat op pad om wraak te nemen op King Bohan en diens leger. Een legendarische voorspelling blijkt niet uit te komen en het is aan Nariko om een zwaard te hanteren dat niet voor haar bedoeld is. Het nadeel van dit zogenaamde 'hemelse zwaard' is dat de drager ervan op een gegeven moment zal sterven. Nariko moet haar doel snel zien te bereiken, voordat het zwaard haar einde wordt.

imageimage

Nariko (stemrol)

King Bohan (stemrol)

Loki (stemrol)

Kai (stemrol)

Flying Fox / Prophet Takashi (stemrol)

Whiptail, Old Woman (stemrol)

Roach / Kyo / Master Shen (stemrol)

avatar van SnakeDoc

SnakeDoc

Verfilming van de Playstation 3 game die in 2007 uitkwam.

Teaser Trailer

avatar van Shinobi

Shinobi

"The sword will kill the bearer."

Tegen beter weten in toch maar gekeken. Laat ik vooropstellen dat ik een groot fan ben van de gelijknamige game, maar wat men hier heeft gepresteerd, is ondermaats te noemen.

Qua verhaal is er gekozen om een aantal dingen te veranderen die niet helemaal goed uitpakken. Het is te merken dat dit gepaard gaat met de nodige problemen; plotgaten, matige dialogen en een slechte pacing. Wel is het te prijzen dat Anna Torv de stem van Nariko opnieuw inspreekt, wat tenminste voor enige herkenning zorgt.

Maar wat echt een heikel punt is, is de gedateerde CGI. Het resulteert zich in middelmatige karaktermodellen met fletse kleuren en hetzelfde geldt voor de gebruikte decors. Wat dat betreft verlopen de animaties niet helemaal soepel, wat ervoor zorgt dat je als kijker geregeld met houterige bewegingen en incomplete handelingen te maken hebt. Desondanks vind ik de actie op zich oké.

Al met al mag deze film totaal niet in de voetsporen staan van de game. Het is eigenlijk te gek voor woorden dat een game uit 2007 er veel beter uitziet dan dit misbaksel. Mijn advies is dan ook om de game te spelen en deze mislukte poging links te laten liggen.

Krappe 2,0 sterren.

avatar van filmkul

filmkul

Aardige tekenfilm met veel actie. Het verhaal is niet diepgaand, maar heeft een lekker tempo. Verder is goed te herkennen dat het om een game verfilming gaat. De hoofdrolspeler belandt namelijk in diverse gevechten en komt steeds zogenaamde eindbazen tegen. Grafisch ziet het er best aardig uit, maar de bewegingen zijn vrij houterig en niet echt van wat je van deze tijd mag verwachten. 3.0/3.5

avatar van Cleanshot

Cleanshot

Ben het met Filmkul eens, vooral grafisch had het beter gekunnen/gemoeten.

avatar van woeler82

woeler82

De filmposter ziet mooier uit als de film.

waardeloze film