Premiya (1976)

Alternatieve titels: The Bonus | Премия

Sovjet-Unie

geregisseerd door Sergei Mikaelyan
met Evgeniy Leonov, Vladimir Samoilov en Oleg Yankovskiy

Een uitzonderlijke situatie bij een bouwfonds leidt tot een bijzondere vergadering van de Communistische Partijtop. Het onderwerp van gesprek is ongebruikelijk: een team werknemers, geleid door Potapov, weigert hun salaris bonus, omdat ze het onterecht vinden.

avatar van Mac Hammer Fan
Die had ik toch toegevoegd? Hij stond reeds enkele dagen in de wacht van mij en niet dubbel. (hij stond niet grijs bovenaan tijdens het toevoegen)
Mijn plot was:
In een in opbouw zijnd groots opgevat industrieel complex lopen de werken niet zo vlot als vooropgesteld: reeds tweemaal heeft men de werktermijn moeten verlengen, het werk valt voortdurend stil, de hele boel schijnt verknoeid te zijn door een alles opslorpende bureaucratie. En nu kent men nog eens vertraging, maar toch krijgen de arbeiders hun “premie” uitbetaald, een soort staatspremie voor het “op tijd uitvoeren van een werkplan”. Ploegbaas Potapov en zijn jonge arbeiders weigeren deze premie, ze vinden dat die hun ten onrechte wordt uitgekeerd...

avatar van Lord Flashheart
Mac Hammer Fan schreef:
Deze stond bij mij al een week in de wacht. Zelf heb ik het recent al een aantal keer gehad dat iemand me voor was. Eerst met Zinema en laatst met Baggerman.