Real Playing Game (2013)

Portugal
Actie / Sciencefiction

geregisseerd door Tino Navarro en David Rebordão
met Rutger Hauer, Dafne Fernández en Alix Wilton Regan

Steve Batier, een oudere multimiljonair die lijdt aan een terminale ziekte, wil weer jong zijn. Hij vindt die mogelijkheid bij RPG, een biotechnologisch bedrijf die aan een paar gelukkigen met genoeg geld de mogelijkheid biedt om voor korte tijd hun hersenen over te brengen in een nieuw lichaam. Om hun rijke klanten te vermaken, organiseert RPG een spel: in een tijdsbestek van 10 uur zullen ze een extreme ervaring ondergaan tijdens een dodelijk spel waar slechts één overlevende uit komt.

avatar van sinterklaas
Engels gesproken? SKIP!!

avatar van Richard_Voorhees
Ik zag de DVD/Blu-ray van deze film vanochtend liggen, maar besloot hem toch niet mee te nemen.
Het concept lijkt me wel interessant, maar verder denk ik dat dit een B-film met hoofdletter B is.

Pulp van de eerste order.

avatar van Collins
Een heel fascinerend gegeven wordt om zeep geholpen in deze waardeloze film.
Het verhaal is slecht uitgewerkt. Het wordt nooit spannend of meeslepend. Het kat-en-muisspel komt niet uit de verf. Geen suspense! Geen goed uitgespeeld mysterie! Niets van dat!
Het acteerwerk is benedenmaats.
Om de kijker geboeid te houden worden de erotische registers enigszins opengetrokken. Ook hier teleurstelling, want (ook nu) slecht geacteerd en bovendien immer keurig gekleed.
De clou van de film is verrassend maar tegelijkertijd zo simplistisch dat het belachelijk is.
Tja, die Hauer gooit z'n naam aardig te grabbel met zijn verschijning in dit gedrocht.