V Moey Smerti Proshu Vinit Klavu K. (1982)

Alternatieve titels: Please Accuse Klava K. of My Death | В моей смерти прошу винить Клаву К.

Sovjet-Unie
Drama / Romantiek

geregisseerd door Nikolai Lebedev en Ernest Yasan
met Nadezhda Gorshkova, Vladimir Shevelkov en Yelena Khopshonosova

Klava en Seryozha (Sergey) kennen elkaar al vanaf de kleuterschool. Hij is één van de slimste kinderen op school en is altijd verliefd op haar geweest. Maar hij ziet haar meer als een mooi popje, dan als een intelligent persoon. Wanneer ze tieners zijn wijst Klava zijn liefde af, omdat ze weet dat hij alleen op haar uiterlijk valt. Ze kiest voor Lavrik; een andere slimme jongen op school, die haar wel als persoon behandelt. Seryoszha raakt volledig van slag en schrijft een zelfmoordbrief om de aandacht en sympathie van Klava en zijn omgeving te wekken. Maar is hij werkelijk in staat zelfmoord plegen?