Sepideh (2013)

Denemarken
Documentaire

geregisseerd door Berit Madsen
met Sepideh Hooshyar, Mohammad Hooshyar en Hadi Hooshyar

Sepideh wil astronaut worden. Ze brengt hele nachten door met het bestuderen van de sterrenwereld, terwijl haar familie haar tevergeefs op andere gedachten probeert te brengen. De kansen en verwachtingen liggen voor een jonge Iraanse vrouw dan ook ver verwijderd van Sepideh's ambities. Maar Sepideh blijft volhouden en vindt een partner in 's werelds eerste vrouwelijke ruimtetoerist Anousheh Ansari.

Vanaf 1 augustus in de bioscoop (Cinema Delicatessen)

Komt deze film ook in de Belgische bioscopen? Ben er zeer benieuwd naar na het zien van de trailer.