16 Ans... Ou Presque (2013)

Alternatieve titels: LTCD - Late Teen Crisis Disorder | The Adulteen

Frankrijk

geregisseerd door Tristan Séguéla
met Laurent Lafitte, Daniel Guillaume en Jonathan Cohen

Op zijn 34ste is Arnaud Mustier een symbool van succes en superioriteit. Maar als advocaat en hyperactieve filosoof, ergert hij sommige mensen. Toch wordt deze schijnbare perfectie aan diggelen geslagen. Wegens te veel acne bezoekt hij een dokter en het resultaat is onverbiddelijk: Arnaud lijdt aan LTCD (Late Teen Crises Disorder), een zeldzame aandoening die de patiënt een vorm van verlate puberteit laat beleven. Meegevoerd op een hormonale wervelwind, ontdekt Arnaud nu de jeugd die hij nooit heeft gehad.

HALVE TAMME.
Lijkt mij wel een leuke film.

avatar van blurp194
Grappig filmpje.

Wel veel puberale humor. Daar moet je voor in de stemming zijn, anders wordt het niks. Veel herkenbare situaties - denk ik - voor de doelgroep, en dat zal wel zoiets zijn als schooljeugd en/of oudere familieleden. Of ieder ander die wat lang in zijn puberteit is blijven hangen.

Wat mij wel aanspreekt is de Franse straattaal. Allemaal woorden die je niet makkelijk in het woordenboek vinden kan. Daarmee een leerzame film

Best aardig voor een regenachtige middag.

avatar van Moviestar1979
Een redelijke komedie uit Frankrijk die beter bekend is onder de titel: "LTCD (Late Teen Crisis Disorder) ".

Hoofdpersonage is de 34-jarige Arnaud Mustier die pas laat in de pubertijd komt.
Hierdoor slaan zijn hormonen op hol, en wordt hij vooral populair bij de vriendenkring van z'n broer Jules.

Zoals gebruikelijk moet deze film het hebben van puberale grappen die soms wel aardig zijn.
Indien je moeite hebt met de Franse taal, dan is de zogenaamde straattaal al helemaal verwarrend.

2,5 *