Malchiki (1971)

Sovjet-Unie
Drama / Muziek

geregisseerd door Yekaterina Stashevskaya-Naroditskaya
met Anton Tabakov, Anatoli Nikitin en Andrey Drozdov

Zhenya Prokhorov is een jongen in het weeshuis van het kleine dorpje Lipovka. Op een dag komt de directeur van een kostschool langs die op zoek is naar getalenteerde zangers voor zijn jongenskoor. Zhenya blijkt een goede stem te hebben en verhuist naar de kostschool. Daar leeft hij met andere jongens samen en krijgt muzieklessen, naast de gebruikelijke vakken als wiskunde en taal. Later wordt Zhenya zelfs gekozen als solist van het koor en wordt hij populair. Als zijn stem breekt moet hij echter zijn voormalige successen vergeten en gaat hij op zoek naar zijn eigen weg binnen de muziek.