State of Play (2013)

België / Nederland / Zuid-Korea
Documentaire

geregisseerd door Steven Dhoedt

Ieder jaar trekken duizenden Zuid-Koreanen naar de verschillende gaming halls in Seoel om de Pro League Competitie bij te wonen van ’s lands favoriete computerspel: Starcraft. Het spel is al 10 jaar oud, bijna antiek in de snel evoluerende wereld van computergames, maar in Zuid-Korea is het uitgegroeid tot de nationale sport. Allemaal dromen ze ervan om nationaal kampioen te worden, maar dat is moeilijker dan het op het eerste zicht lijkt. Zoals alle populaire amusement, is ook de eSport een miljoenen business geworden. Deze documentaire volgt die pro-gamers voor wie het 'spel' een 'job' is geworden.