Heavenly Bodies! (1963)

1 stem

Komedie / Erotiek

geregisseerd door Russ Meyer
met Ken Parker, Gaby Martone en Marian Milford

Een kijkje achter de schermen van de glamour- en naaktfotografie, middels meerdere verhaaltjes. Een fotograaf werkt met twee modellen tegelijkertijd. Dit om een sfeer te creëren waarin ruimte is voor 'spontaniteit'. Een cameraman, die in dienst van het leger was, komt terecht in de wereld van de glamourfotografie. Ondertussen wordt een beeldschoon meisje op straat aangesproken en gevraagd om zichzelf bloot te geven voor de camera van een eenentwintig jarige fotograaf.

avatar van alexspyforever
Na Erotica, Europe in the Raw en Mondo Topless was dit de enige Russ Meyer nudie zonder verhaal die ik nog niet had gezien. Lijkt in veel opzichten op Erotica maar nu met een verteller die de Pin-Up fragmentjes aan elkaar praat. Erotica was bij momenten nog ludiek, deze is een stuk serieuzer van opzet op dat fragment na waar een fotograaf en zijn (toch wel oude en niet aantrekkelijke) model een scène in oubollig badpak aan het strand uit de jaren 30 pogen te reconstrueren. Daarna worden modellen gefotografeerd aan het zwembad, het bos of binnenskamers alleen of in duo door echte fotografen (een ervan is de regisseur zelf). Er wordt door de verteller tekst en uitleg gegeven hoe de fotografen te werk gaan om modellen te vinden, de technieken die worden toegepast en dergelijke. Zo krijgt het een semi-documentaire gevoel, maar denk niet dat het doelpubliek daar zo in geïnteresseerd is, die kijken vooral voor de naakte meiden. Mooie modellen trouwens met dito rondingen. Leuk tussendoortje voor een keer.