Iron Maze (1991)

Verenigde Staten / Japan
Thriller / Drama

geregisseerd door Hiroaki Yoshida
met Bridget Fonda, Jeff Fahey en J.T. Walsh

Het stadje Corinth is op sterven na dood sinds de plaatselijke staalfabriek haar poorten sloot. De enige hoop is de Japanse zakenman Sugita, die van plan is de staalfabriek te slopen en er een amusementspark te bouwen. Maar dan wordt Sugita halfdood aangetroffen. Zijn Amerikaanse vrouw (Fonda), een werkloze fabrieksarbeider (Fahey) en een klein jochie waren getuigen. Rechercheur Jack Ruhle (Walsh) probeert te achterhalen wat er gebeurd is, maar alle drie de getuigen vertellen een ander verhaal.

Diesel
Het verhaal vertoont hier en daar wat ongeloofwaardigheden maar verder is het allemaal best wel vermakelijk. 2,5 sterren..

avatar van sinterklaas
Een prima thrillertje. Heb me er zeer mee vermaakt. De acteerprestraties zijn goed en er zitten ook nog leuke momenten in. In het begin loopt het een beetje door elkaar zodat je het niet echt kan volgen maar pas later word het wat duidelijker. Jeff Fahey speelt erg goed samen met die Japanner. Bridgit Fonda speelt redelijk. Wat ik wel erg grappig vond is dat iedereen druk is met het onderzoeken hoe die Jap nou gewond was. Was het moord? Nee, hij is gewoon uitgegleden. Hoe simpel kan je het verzinnen.

Voor de rest een heel vermakelijk filmpje.

Een simpele film die in mijn ogen geen moment spannend werd of maar iets van een thriller in zich heeft. Kortom een poging tot moord drie verhalen en wat is waar en daar heb je het voor mij mee gehad. B.Fonda speelde aardig maar Fahey vind ik echt niets.Kortom niet meer dan 2*.

avatar van ILDIB
Ach het verhaaltje is klein en enigzins voorspelbaar, maar kan er net mee door, maar dan ook echt net. Typisch een zaterdagnacht half 1 tot 2 film op sbs of veronica.

Enige wat me stoorde was dat het om een zogenaamd middelklein stadje ging geheel afhankelijk van de staal, maar de naburige (dat neem ik aan tenminste dat het niet dezelfde was) stad was wel heeeeeeel erg groot, gezien de skyline vol met krabbers.

avatar van Odd Eye
Een vermakelijke film die je waarschijnlijk niet meer dan 1 keer zult kijken. De acteerprestaties waren oké, maar het verhaal liet het wel afweten, met name de ontknoping aan het einde. 3 sterren was deze film wel waard.

Enorm suf gedraaide en mat geregisseerde film, met een mager plot en matige acteerprestaties. Desondanks blijft de film van begin tot eind boeien en is het redelijk kijkvoer.

avatar van Nikolas
heeft me niet echt geboeid: wel in de scene in het hotel rond een minuut of 30 waar je duidelijk
de microfootn linksbovenaan in het scherm ziet verschijnen love it

Een waardeloos scenario, matig acteerwerk en slecht camerawerk maken dit tot een futloze poging om een spannende film te maken. Op alle fronten mislukt. Jammer van Bridget Fonda.

jeanleeke
gene vette