Lost Place (2013)

Duitsland
Mystery / Thriller

geregisseerd door Thorsten Klein
met François Goeske, Josefine Preuß en Jytte-Merle Böhrnsen

De zeventienjarige Daniel leert tijdens een internetchat de even oude Elli kennen. Beiden zijn heel enthousiast over geocaching, een soort van elektronische schattenjacht, waarbij men puzzels moet oplossen en met de hulp van een GPS-apparaat de coördinaten vindt die de weg tonen naar een soort 'schat'. Voor hun eerste speurtocht brengt Daniel zijn vriend Thomas mee. Elli heeft haar vriendin Jessica aan haar zijde. Hun schattentocht voert de tieners door het Pfälzer-woud. Daniël slaagt er tijdens de expeditie in om de interesse van Elli op te wekken, terwijl Jessica plezier heeft in de atletische Thomas. Maar de idyllische herfstdag komt tot een abrupt einde, wanneer een mysterieuze man in een stralingspak verschijnt. Aan zijn waarschuwingen tegen een onzichtbaar gevaar in dit deel van het bos, hechten de vier geen geloof. Maar als Jessica plotseling verdwijnt, verandert dat de situatie.

Best aardig gegeven, geen echte hoog vlieger maar goed genoeg voor een regenachtige middag.