The Kiss (1929)

Romantiek / Drama

geregisseerd door Jacques Feyder
met Greta Garbo, Conrad Nagel en Holmes Herbert

Irene Guarry is getrouwd met de veel oudere zakenman Charles, op wie ze eigenlijk niet verliefd is. Ze gaat veel liever om met de jonge André Dubail, maar hij wil haar huwelijk niet kapot maken, en is bovendien bang voor de toorn van haar man. Ze besluiten elkaar niet meer te zien, en Irene gaat meer en meer om met Pierre Lassalle, een vriend van de familie. Problemen ontstaan echter als Charles ziet dat Irene en Pierre elkaar een afscheidskus geven.

poster

avatar van Jean Rene
Greta Garbo's laatste zwijgende film die heel wat minder gedateerd overkomt dan Flesh & The Devil. Er wordt namelijk veel minder overdreven geacteerd (alsof ze al bezig waren om zich voor te bereiden op de sprekende film !).
Deze film is een kunstwerk op zich. Mooi camerawerk en belichting, prachtige Art Deco interieurs en Garbo is mooier dan ooit. Ook Lew Ayres hier in zijn eerste filmrol vind ik erg goed.
En als muzikale begeleiding steeds die leuke roaring twenties muziek.