• 8.518.241 stemmen

Genre: Romantiek / Drama

Geregisseerd door: Jacques Feyder

Met onder meer: Greta Garbo, Conrad Nagel en Holmes Herbert

Plot The Kiss

"A woman made for love...sacrificed on the altar of a desperate passion..."

Irene Guarry is getrouwd met de veel oudere zakenman Charles, op wie ze eigenlijk niet verliefd is. Ze gaat veel liever om met de jonge André Dubail, maar hij wil haar huwelijk niet kapot maken, en is bovendien bang voor de toorn van haar man. Ze besluiten elkaar niet meer te zien, en Irene gaat meer en meer om met Pierre Lassalle, een vriend van de familie. Problemen ontstaan echter als Charles ziet dat Irene en Pierre elkaar een afscheidskus geven.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Irene Guarry

André Dubail

Charles Guarry

Pierre Lassalle

Detective Durant

Gossip in Museum (onvermeld)

Prison Warden (onvermeld)

Prosecutor (onvermeld)

Party Guest (onvermeld)

poster

avatar van Jean Rene

Jean Rene

Greta Garbo's laatste zwijgende film die heel wat minder gedateerd overkomt dan Flesh & The Devil. Er wordt namelijk veel minder overdreven geacteerd (alsof ze al bezig waren om zich voor te bereiden op de sprekende film !).

Deze film is een kunstwerk op zich. Mooi camerawerk en belichting, prachtige Art Deco interieurs en Garbo is mooier dan ooit. Ook Lew Ayres hier in zijn eerste filmrol vind ik erg goed.

En als muzikale begeleiding steeds die leuke roaring twenties muziek.

avatar van MarkAjx1

MarkAjx1

Nou dan zijn de meningen hierover sterk verdeeld. heb pas Flesh and the Devil gekeken. Daar zat dus echt veel meer in: het muziek was beter (intenser,minder blij), het verhaal was beter en ga zo maar door.

Nee geef mij maar dan Flesh and the Devil.