Shadow of a Doubt (1995)

Misdaad / Drama

geregisseerd door Brian Dennehy
met Brian Dennehy, Bonnie Bedelia en Fairuza Balk

De verlopen advocaat Charley Sloan, die al jaren niet meer gepleit heeft, wordt door ex-vriendin Robin Harwell gevraagd om haar stiefdochter Angel te verdedigen die ervan verdacht wordt haar vader te hebben vermoord. Volgens haar verklaringen was hij reeds dood toen ze hem vond. Openbaar aanklager Mark Evola wil de zaak zelf behandelen. Hij heeft een hekel aan rijke mensen en doet niets liever dan hen vernederen. Hij beschuldigt het meisje van moord met voorbedachten rade. Voor de aan de drank verslaafde Charley wordt het een zware klus.

avatar van Mac Hammer Fan
Nominatie voor een Edgar Allan Poe Award in 1996.