Harry og Kammertjeneren (1961)

Alternatieve titel: Harry and the Butler

Denemarken
Komedie / Familie

geregisseerd door Bent Christensen
met Osvald Helmuth, Ebbe Rode en Gunnar Lauring

Het verhaal speelt zich af in Denemarken op het einde van de jaren vijftig. Harry, een bejaarde werknemer erft wat geld en neemt een butler in dienst om zijn eenzaamheid thuis te verdrijven. De vormelijke huisknecht kan moeilijk wennen aan de gemoedelijkheid van zijn werkgever en diens kaartclub, maar er groeit toch een verstandhouding die ook blijft als het geld op is.

avatar van Mac Hammer Fan
Won twee Bodil Awards in 1962. Kreeg in dit jaar ook een Nominatie voor de Gouden Palm van Cannes en voor een Oscar voor de Beste Buitenlandse Film.