Singing with Angry Bird (2016)

Zuid-Korea / India
Documentaire / Muziek

geregisseerd door Hyewon Jee

Jae-Chang Kim is een temperamentvolle Koreaanse operazanger die door het leven gaat met de bijnaam Angry Bird. Vijf jaar geleden begon hij in de Indiase stad Pune het Banana Children’s Choir voor kinderen uit de sloppenwijk – niet om hen op te leiden tot professionele musici, maar om ze kennis te laten maken met muziek van buiten de sloppen. Het koor heeft het leven van de kinderen veranderd: het gaf ze zelfvertrouwen, structuur en bracht sommigen van hen zelfs in Korea. Toch zijn veel ouders niet overtuigd van de waarde van het koor, tot frustratie van Angry Bird.