Charley One-Eye (1973)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Western
96 minuten / 107 minuten (origineel)

geregisseerd door Don Chaffey
met Richard Roundtree, Nigel Davenport en Roy Thinnes

De zwarte deserteur Ben Lincoln is in de Mexicaanse woestijn gedeserteerd uit het Amerikaanse leger. Hier loopt hij een kreupele halfbloed-indiaan tegen het lijf. De twee sluiten vriendschap en nemen hun intrek in een vervallen kerk. Hier krijgen twee koetsiers het aan de stok met Ben, die geen andere uitweg ziet dan ze te doden. Als Ben dan gevangen wordt genomen door een premiejager, komt het tot een gewelddadig treffen.

Bijzondere film. Even doorbijten, maar daarna de moeite waard.