Help! Een Hoer in de Klas (2012)

Nederland
Documentaire

geregisseerd door Eveline van Dijck
met Josje

Aan het begin van het college 'levensloop' voor de eerstejaars studenten van de Universiteit voor Humanistiek test Josje de microfoon: "Test, test. Harder? Zachter? Haha, dat zeg ik ook altijd op mijn werk." Het ijs is meteen gebroken en het gastcollege kan beginnen. Josje is als prostituee werkzaam op de Amsterdamse Wallen. In deze documentaire gaat ze in op vragen van studenten en scholieren over haar beroep. Ze praat ook met studenten van een HBO-opleiding voor Maatschappelijk Werk en Dienstverlening en een vierde klas HAVO. Er zijn in Nederland naar schatting 25.000 mensen werkzaam in de prostitutie; ze ontvangen een veelvoud aan klanten, maar het werk blijft in de taboesfeer hangen.

avatar van narva77
narva77 (crew)