NOUS vs NOUS (2012)

Nederland
Documentaire

geregisseerd door André van der Hout en Laura Beijn
met Nouchka Fontijn

Nouchka Fontijn is met haar 24 jaar het grootste aanstormende bokstalent van Nederland. Ze heeft twee gezichten: Het ene fanatiek en nietsontziend, het andere loyaal en zachtmoedig. In de aanloop naar de Olympische Spelen vecht Nouchka niet alleen tegen meedogenloze tegenstanders maar ook tegen het amateurisme van de Nederlandse boksbond. Nouchka traint al jaren met haar vriend en coach Abdul Fkiri. Onder zijn leiding wint ze internationale medailles, maar het verlangde goud blijft uit. Als ze in 2010 de A-status bereikt gaan steeds meer mensen zich met haar carrière bemoeien.