52nd Street (1937)

Drama / Muziek

geregisseerd door Harold Young
met Ian Hunter, Dorothy Peterson en Zasu Pitts

New York, 1912. 52nd Street wordt bevolkt door leden uit de hoogste sociale kringen, waaronder Rufus Rondell en zijn beide zusters. Deze oude vrijsters zijn de hooghartige Adela Rondell en de timide Letitia Rondell. Adela is woedend wanneer Rufus trouwt met de mooie cabaretzangeres Evelyn Macy. Terwijl Letitia het bruidspaar verdedigt, weigert Adela hun liefde te accepteren en verloochent ze Rufus. Wanneer Rufus en Evelyn op een Europese tournee zijn, openen Evelyns vrienden Sid en Jack hun eigen nachtclub en huren ze de accordeonspeler en immigrant Fiorello Zamarelli in.