The Isle of Forgotten Women (1927)

Alternatieve titel: Forgotten Women

geregisseerd door George B. Seitz
met Conway Tearle, Dorothy Sebastian en Gibson Gowland

De voortvluchtige Bruce Paine arriveert op Paradise Island. Ondanks dat Bruce de misdaden die zijn vader heeft gepleegd bij zijn verloofde Alice Burroughs opgebiecht heeft, blijft ze hem vertrouwen. Bruce ontmoet de losbandige handelaar John Stort met zijn jonge inheemse vriendin Marua, die hij als zijn eigendom beschouwt. Wanneer Bruce Marua in bescherming neemt tegen de wreedheid van Stort, wordt een ernstige situatie afgewend, enkel door de weigering door Bruce om te vechten. Daardoor is Marua echter in hem teleurgesteld.