Kaala Patthar (1979)

India
Actie / Drama

geregisseerd door Yash Chopra
met Shashi Kapoor, Rakhee Gulzar en Amitabh Bachchan

Als kapitein Vijay Pal Singh zijn schip verlaat terwijl er nog meer dan 300 passagiers aan boord zijn wordt hij ontslagen en door iedereen gezien als een lafaard. Vernederd door de maatschappij en door zijn eigen ouders verstoten voelt hij zich nog schuldiger over zijn laffe daad. Als hij later als mijnwerker aan het werk gaat slaagt hij er nog niet in om zijn verleden te vergeten. Tot er op een dag water in één van de tunnels stroomt waardoor het leven van 400 mijnwerkers wordt bedreigd. Vijay en enkele van zijn collega's gaan voorop in de strijd om het leven van elke mijnwerker te redden.