ad

Genre: Drama / Romantiek

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk / Italië

Geregisseerd door: Alan Bridges

Met onder meer: Richard Burton, Sophia Loren en Jack Hedley

IMDb beoordeling: 5,3 (522)

Over Brief Encounter

De getrouwde moeder Anna Jesson ontmoet in een stationsrestauratie de charmante dokter Alec Harvey en heeft een kortstondige affaire met hem. Er is echter een probleem: ze zijn beide getrouwd. Remake van de gelijknamige klassieker uit 1946.

image

avatar van The One Ring

The One Ring

Ik heb deze film niet gezien, maar de stap van de truttige huismoeder Celia Johnson naar sexsymbool Sophia Loren in de hoofdrol is bijna absurd te noemen.

avatar van Roger Thornhill

Roger Thornhill

Toevallig net weer het origineel gezien. God wat zou ik deze remake graag willen zien, maar dan alleen als hij op televisie wordt uitgezonden, want ik zou hier letterlijk geen cent aan willen uitgeven. Ik kan me bijna geen slechtere casting voorstellen. Het enige nut hiervan lijkt me dat je het origineel nóg meer gaat waarderen...