Mantera (2012)

Maleisië
Actie / Sciencefiction

geregisseerd door Aliyar Ali Kutty en Miza Mohamad
met Tomok Shah Indrawan, Kamaliya en Mikhail Dorojhkin

Sam Weston, de eigenaar van Weston Technologies, is woedend over de inbraak in de beveiliging van zijn onderzoekslaboratorium. Het prototype van het nieuwste wapensysteem, de Mantera of 'MAN - Transformable Exo-Robotic Armour' werd gesaboteerd en vernietigd. Onmisbare onderzoeksgegevens werden gestolen en verwijderd uit de mainframe van de onderneming. Zijn belangrijkste wetenschapper die het onderzoeksteam leidt, Dr. Natasya, wordt vermist. De koper van de nieuwe technologie zet Sam nu onder druk om het prototype te leveren of de deal wordt beëindigd.

anders kreeg de film meer dan die score. op zich niet zo erg slecht computer animatie is niet slecht uitgewerkt maar ik heb een enorme hekel als ze een originele taal vervangen door een andere taal.
je zied wanneer de acteurs praten dat het niet de originele taal is en dat stoort mij erg. verder is de film redelijk goede actie en de jonge generatie en kinderen zullen hem wel iets of wat goed vinden de oudere wat minder. maar het is dan ook een film die je gewoon moet bekijken en verder niets. de gevechten zijn ook niet zo slecht tussen de robotten toch zou het nog wat meer uit gewerkt mogen worden. maar meestal is het zo dat je weet op voorrand wat je mag verwachten van die films. dat is bijna het zelfde als die japanese films of meestal die films met computer animatie