Twenty Million Sweethearts (1934)

Alternatieve titel: 20 Million Sweethearts

Komedie / Muziek

geregisseerd door Ray Enright
met Pat O'Brien, Dick Powell en Ginger Rogers

De gewetenloze impresario Russell Edward 'Rush' Blake (Pat O'Brien) maakt van de zingende ober Buddy Clayton (Dick Powell) een grote radioster. Peggy Cornell (Ginger Rogers) is echter haar eigen radioshow kwijtgeraakt. Peggy is van plan Buddy te helpen. Verwikkelingen kunnen niet uitblijven.

Dick2008
Radio was toen een heel belangrijk medium, ver voor het tv- en internettijdperk. Dat wordt in deze film ook wel duidelijk. Maar toch een doorsnee musicalfilmpje. Ginger Rogers zingt wat, Dick Powell eveneens, ook The Mills Brothers. Het orkest van Ted Fio Rito laat op zich wachten. Was een heel bekende band in die tijd, maar komt er bekaaid vanaf. 2.0.