Two Latins from Manhattan (1941)

Komedie / Muziek

geregisseerd door Charles Barton
met Joan Davis, Jinx Falkenburg en Joan Woodbury

De eigenaar van een nachtclub in Manhattan laat twee meisjes uit Cuba overkomen om op te treden. De twee meiden komen echter nooit aan. Een medewerkster van de club spoort haar twee kamergenotes aan om zich voor te doen als de twee Cubaanse meisjes en een optreden te verzorgen. De meiden worden een hit, maar dan verschijnen opeens de twee Cubaanse meisjes.

Dick2008
Een film die toch al voorkomt in de speelfimencyclopedie, maar op het moment dat ik dit schrijf "awaiting 5 votes" bij IMDb kan je rustig stellen dat het, zoals vele van dit soort lowbudget-films uit die tijd, toch ook wel weer een vergeten werkje is. Hetzelfde geldt voor de vervolgfilm: Two Señoritas from Chicago (1943)

Ken de film verder ook niet. Er zit wat muzieknummers in, o.a. Daddy, wat in datzelfde jaar een grote hit van het orkest van Sammy Kaye was. Nummer geschreven door Bobby Troup. Die schreef in 1946 ook nog het zeer bekende nummer (Get your kicks on) Route 66.