Beau Sabreur (1928)

1 stem

Avontuur / Romantiek

geregisseerd door John Waters (II)
met Gary Cooper, Evelyn Brent en Noah Beery

De legionairs majoor Henri de Beaujolais, Raoul de Redon en Dufour zijn tijdens hun verlof in Algiers langer weggebleven dan is toestaan en moeten daarom de gevangenis in. Daar verdient Henri de titel ‘Beau Sabreur,’ van zijn oom generaal Beaujolais, als hij een duel wint met de verrader Becque. Beaujolais, die plannen heeft voor de Sahara, smeekt Henri in het belang van Frankrijk de vrouwen met rust te laten. Hij stuurt Henri eerst naar de woestijn om de gewoontes van de lokale bevolking te leren en vervolgens naar Zaguig, waar hij de Amerikaanse journaliste Mary Vanbrugh ontmoet. Henri haalt eerst zijn neus voor haar op, denkend aan zijn belofte.