Brothel (2008)

1 stem

geregisseerd door Amy Waddell
met Serena Scott Thomas, Brett Cullen en Christian Martin

Nadat haar geliefde zelfmoord heeft gepleegd, vlucht Julianne weg van haar leven in de stad. Ze komt terecht in het kleine spookstadje Jerome in Arizona, dat ooit een bloeiend mijnstadje was. Hier koopt ze een verlaten bordeel uit het begin van de twintigste eeuw, en gaat ze aan de slag om dit te veranderen in een Bed & Breakfast. Maar tijdens het restauratieproces gebeuren er vreemde dingen. Zo blijken er geesten te huizen.

Op IMDb schreef iemand dat Amy Waddell, die het verhaal schreef en de film regisseerde, het vermogen mist om een verhaal te vertellen. Daar zou hij wel eens gelijk in kunnen hebben. Ik kon er geen touw aan vastknopen. Heden en verleden en waan en werkelijkheid zijn door elkaar gehusseld tot een voor de kijker onontwarbare kluwen. En dat is jammer, want deze sfeervolle film heeft best mogelijkheden en Serena Scott Thomas is leuk om naar te kijken.

Jammer alleen dat de romance met de overbuurman niet echt van de grond komt. Ze zit in een huis dat bevolkt wordt door prostituees en een hoerenmadam waar het niet goed mee afgelopen is. Julianne probeert in de bibliotheek uit te zoeken wat er met ze gebeurd is. Ze probeert ook de gebeurtenissen uit het verleden ten goede te keren. En dan duikt ook nog haar dode vriend op. Als dat geen horror is weet ik het niet meer.