Roseanna McCoy (1949)

geregisseerd door Irving Reis
met Farley Granger, Joan Evans en Charles Bickford

Amerika, eind 19e eeuw. Roseanna McCoy is er vandoor gegaan met haar geliefde Johnse Hatfield. Deze verboden romance betekent extra brandstof voor de dodelijke vete tussen de Hatfields en McCoys, die in de bergen van West-Virginia en Kentucky wonen. In deze familievete staan de patriarchen Devil Anse Hatfield en Old Randall McCoy tegenover elkaar. Terwijl in West-Virginia en Kentucky nog steeds wordt gedebatteerd over de oorzaak van de vijandelijkheden tussen beide families, kan het eindresultaat wel eens een tragedie betekenen voor alle betrokkenen...

avatar van Dogie_Hogan
Dit jaar 2e tv verfilming (mini-serie): Bad Blood: The Hatfields and McCoys (2012)

1e tv verfilming (tv-film): The Hatfields and the McCoys (1975).

Deze film is, evenals de 1e verfilming, alleen nog op VHS verkrijgbaar.