• 8.298.424 stemmen

Seven Cities of Gold (1955)

Avontuur | 103 minuten

Genre: Avontuur

Geregisseerd door: Robert D. Webb

Met onder meer: Anthony Quinn, Michael Rennie en Richard Egan

IMDb beoordeling: 5,9 (459)

Plot Seven Cities of Gold

Een missionaris belandt in Californie. Hebzuchtige Spaanse bezetters hebben het voorzien op legendarische indiaanse schatten. De missionaris zal er alles aan doen dit tegen te gaan.

imageimage

avatar van wendyvortex

wendyvortex

Noppes aan gouden steden hier, we zien eigenlijk alleen de avonturen van missionaris Michael Rennie in Indiaans gebied.

Uitermate stichtelijk filmpje waarin Rennie van een dermate heiligheid is dat we hem na een half uur het liefst meteen aan een agressieve Indianen-stam willen aanbieden.

avatar van klara

klara

Tegenvallende film. Had gehoopt op meer avontuur, maar behoudens een massale aanval van

een indianenstam, valt er bar weinig te genieten. Anthony Quinn die overigens halverwege een

hele poos niet in beeld is, wekte ook niet bepaald de indruk hier werkelijk zin in te hebben.

Loopt er een beetje voor spek en bonen bij. Tel daar nog bij op de rol van Michael Rennie als

missionaris, die gelijk aan het begin van de film reeds een pathetische preek begint af te steken.

Wiens akelig, godvruchtig personage mij een doorn in het oog was.