Nacht ohne Morgen (2011)

Duitsland
Drama / Misdaad

geregisseerd door Andreas Kleinert
met Götz George, Barbara Sukowa en Fritzi Haberlandt

De vermaarde jurist Jasper Dänert is dodelijk ziek, hij heeft niet lang meer te leven. Toch is er iets wat Jasper voor zijn dood nog wil afwerken. In 1992, toen hij openbaar aanklager was in Potsdam, had hij het onderzoek geleid naar de moord op een 16-jarige jongen die was teruggevonden op een plek in een bos. Zijn identiteit werd nooit achterhaald en ook de dader werd nooit opgepakt. Nu 20 jaar later, wil Jasper dat deze zaak alsnog opgelost wordt en dat gerechtigheid geschiedt.

Götz George ( Schimanski) hier al weer 75 jaar ( wat ongelofelijk is hij ziet eruit als een 50+er!!) speelt samen met Barbara Sukowa de sterren van de hemel in dit best redelijke drama dat helaas door de laatste 5 min zeer ongeloofwaardig werd en daarom een punt aftrek krijgt.