Der Mann mit dem Fagott (2011)

1 stem

Duitsland
212 minuten (miniserie, 2 delen)

geregisseerd door Miguel Alexandre
met Udo Jürgens, Christian Berkel en David Rott

Door een brutale harde slag op zijn hoofd scheurt het trommelvlies van de 12-jarige Udo, en sindsdien is hij aan een oor bijna doof. De liefde voor de muziek is echter sterker dan het rauwe geweld van een fanatieke nationaalsocialist. Udo groeit op en wordt een getalenteerde zanger en pianist, tot leedvermaak van zijn oom, want die pocht met de familietraditie van succesvolle bankiers, politici en zakenlui...

Prachtig drama over het leven van toch wel wereldster Udo Jürgens verder mooie beelden prima tijdsbeeld(en) en goede acteurs om van de werkelijk prachtige muziek en om van de goddelijke songs van Udo maar te zwijgen vooral de nummers merci cherie YouTube - Udo Jürgens - Merci Cherie 1980 en het gevoelige Was Ich Dir Sagen Will YouTube - Udo Jürgens - Was ich dir sagen will (1967) met de tekst van acteur Joachim Fuchsberger . Een heerlijke mini-serie van hoog niveau.