Ying Quan (1978)

Hongkong
Actie / Drama

geregisseerd door Shih Hao Ko
met Tai Lun Chang, Yi Chang en Sing Chen

De Ching dynastie heeft net plaats moeten maken voor de vorming van de republiek. Het volk is dolblij, maar de voormalige Ching heerser Chin Su wil zijn macht terug. Hij krijgt het voor elkaar dat de afgezette Ching leiders al hun macht aan hem overdragen. Uiteraard is dit nu nog niets waard, maar eens zijn plan tot uitvoering wordt gebracht zal hij zo alleenheerser zijn. Dit wordt vastgelegd in een document dat via een omweg en stom toeval in de handen van politiechef Hou terechtkomt. Deze schrikt van hetgeen er in het document staat en besluit actie te ondernemen.