Ein Sommer in Kroatien (2012)

Oostenrijk / Duitsland
Romantiek

geregisseerd door Holger Barthel
met Miranda Leonhardt, Dennis Cubic en Krista Stadler

Ongeopende brieven die Ena in de nalatenschap van haar moeder vindt, leiden haar naar het visrestaurant van haar onbekende grootmoeder Karmela. De oude dame ontvangt haar met open armen, maar tante Tereza, die haar erfenis al aan zich ziet voorbijgaan, verwijt Ena dat zij en haar moeder schuld hebben aan de dood van Tereza's broer, Ena's vader. Wanneer Karmela haar been breekt, nemen Ena en Tereza de leiding van het restaurant. De financiële situatie is echter verre van rooskleurig, wat de relatie tussen beide vrouwen er niet beter op maakt.