Los Cobardes (1959)

Spanje / Frankrijk
Misdaad / Drama

geregisseerd door Juan Carlos Thorry
met Vicente Parra, Nadine Tallier en Yves Massard

Een jongen heeft in zijn jeugdjaren geen mooi leven gekend. Van zijn brutale vader moest hij werken als krantenjongen toen hij amper twaalf jaar was. Zijn moeder was vroegtijdig gestorven. Na een reeks kleine diefstallen belandde hij in een tuchtschool waar de priesters hem op het rechte pad probeerden te brengen. Later studeerde hij mechanica, maar de enige baan die hij vond was deze van autowasser. De hartstocht voor een verdorven fatale vrouw verleidt hem er dan toe zich buiten de wet te plaatsen. Hij wordt lid van een bende criminelen, krijgt daar spijt van en wil ermee stoppen. Maar is dat niet te laat?