Mi Quan San Shi Liu Zhao (1982)

Alternatieve titels: The 36 Deadly Styles | De 36 Dodelijke Karate Slagen

1 stem

Taiwan / Hongkong
Actie / Drama

geregisseerd door Joseph Kuo
met Jang Lee Hwang, Jeanie Chang en Li Ching

Wah-Jee wordt samen met zijn oom achterna gezeten door een groep meedogenloze moordenaars aangevoerd door Mien Tsu Mun. Na een wilde achtervolging kloppen ze aan bij een tempel waar ze hulp krijgen van Huang, een vechter die als monnik een teruggetrokken leven leidt. Samen met de andere monniken weet Huang de aanvallers te verslaan, alleen Mien Tsu Mun weet te ontsnappen. Als Wah-Jee weer helemaal hersteld is van zijn verwondingen, zet Huang hem aan het werk in de tempel. Na verloop van tijd krijgt Wah-Jee een hekel aan de strenge regels en besluit dat hij weer van het vrije leven wil genieten. Dan komt het weer tot een ontmoeting tussen Wah-Jee en Mien Tsu Mun.

Ramon K
Bedankt voor de toevoeging! Helaas is dit de slechtste film van Kuo die ik tot op heden zag. Slechts sporadisch een aardige choreografie en de beste fightscene uit de film lijkt uit een andere kungfuflick te komen (materiaal dat nog op de plank lag?).

avatar van 606
Ramon K schreef: