His Supreme Moment (1925)

Alternatieve titels: Het Beslissende Oogenblik | Angst voor het Huwelijk

geregisseerd door George Fitzmaurice
met Blanche Sweet, Ronald Colman en Kathleen Myers

John Douglas is een ingenieur, bij wie het de laatste tijd niet meezit. John neemt zijn geliefde Sara Deeping mee naar een toneelstuk met in de hoofdrol Carla King en hij wordt verliefd op deze actrice. Douglas doet Carla een huwelijksaanzoek, maar omdat ze haar reserves heeft wat het huwelijk aangaat, aarzelt ze. In plaats daarvan stelt Sara voor, dat zij met hem mee zal gaan naar zijn mijn in Zuid-Amerika en dat ze zich zal voordoen als zijn zus. Na een jaar kunnen zij dan hun relatie beoordelen. De wraakzuchtige Sara komt echter ook naar Zuid-Amerika en ze doet haar best om problemen te veroorzaken tussen John en Carla.