Una Regina per Cesare (1962)

Alternatieve titels: A Queen for Caesar | Cléopâtre une Reine pour César | De Venus van het Oosten

1 stem

Italië / Frankrijk

geregisseerd door Piero Pierotti en Viktor Tourjansky
met Pascale Petit, Gordon Scott en Akim Tamiroff

Cleopatra en Ptolemy zijn broer en zus die beiden Egypte regeren. Ze willen elk liever afzonderlijk regeren. Cleopatra beraamt dat zij Theodatus trouwt als hij Ptolemy bedriegt. Als Ptolemy door Cleopatra gevangen gezet wordt, bevrijdt Theodatus hem echter. Cleopatra is gedoemd tot de dood en neemt de benen met Achilles, een commandant. Cleopatra wil in Syrië aan de macht komen en Achilles rekruteert een leger om Ptolemy omver te werpen.