Sie Hat Es Verdient (2010)

Alternatieve titel: She Deserved It

Duitsland

geregisseerd door Thomas Stiller
met Liv Lisa Fries, Veronica Ferres en Saskia Schindler

Op haar 16de verjaardagsparty heeft de schuchtere Susanne ook haar klasgenootje Josch, op wie ze een beetje verliefd is, uitgenodigd. Daarmee haalt ze zich echter de woede op de hals van diens vriendin Linda die op school gekend staat als 'bad girl'. Linda is een dominante figuur die iedereen naar haar pijpen laat dansen. Woedend ontvoert ze, samen met enkele 'vrienden' Susanne, vastbesloten haar eens een lesje te leren...

Film komt binnen als een mokerslag. Het is gruwelijk wat we te zien krijgen, maar waarschijnlijk ook heel realistisch. Hoed af voor Thomas Stiller, die registreert zonder met uitleg of antwoorden te komen. Een bloedjonge Liv Lisa Fries liet tien jaar geleden al zien als actrice heel wat in huis te hebben. Indrukwekkend ook hoe de moeder van Susanne de confrontatie aangaat met Linda en haar ouders. Het verdriet van alle betrokkenen grijpt je aan. Geen gemakkelijke film.