ad

Komedie / Muziek | 96 minuten

Genre: Komedie / Muziek

Geregisseerd door: David Butler

Met onder meer: Kay Kyser, John Barrymore en Lupe Vélez

IMDb beoordeling: 5,5 (234)

Releasedatum: 26 december 1941

Over Playmates

Lulu Monahan is de persagente van John Barrymore. Lulu probeert een sponsor te krijgen voor een radioprogramma. Om dit doel te bereiken werkt Lulu samen met de agent van bandleider Kay Kyser een verhaal uit over de grote Shakespeare-acteur, die tegen zijn oprechte bezwaren in, Kay Kyser zal leren hoe hij Shakespeare moet spelen. Dat dit niet hetzelfde is als het spelen van Paducah wordt al snel duidelijk.

Kay Kyser

John Barrymore

Carmen del Toro

Lulu Monahan

Ginny Simms - Band Singer

Grandma Kyser

avatar van Dick2008

Dick2008

Bedankt Dogie Hogan voor het toevoegen van deze film.

avatar van Dick2008

Dick2008

k heb deze samen met You'll Find Out (1940) en That's Right - You're Wrong (1939) in de jaren '90 gezien op de BBC. Maar er zijn in totaal zeven films gemaakt met Kay Kyser in de hoofdrol. Zoals dat waarschijnlijk in de jaren '40 voor veel Amerikanen ook het geval was, was dat voor mij in de jaren '90 ook een enorme verrijking als Big Band-muziekliefhebber. Dat zou dan ook wel een beetje de opzet van de film zijn. Want nou was het niet meer alleen dat je Kay Kyser en de hele gang van platen hoorde, maar je kon ze dankzij zo'n film ook zien. Nu heb je YouTube en muziekzenders, etc. maar dat wat toen nog helemaal niet. En in de jaren '40 dus al helemaal niet, radio toch veelal en bioscoop.

Er wordt door de filmindustrie natuurlijk weer handig gebruik gemaakt van Kyser's populariteit. Voor één keer is het dan ook wel aardig om de film te zien. Het begin van de film is echter niet al te best, daarna wordt het wel beter. De muziek is verder wel weer goed. Leuk nummer Thank Your Lucky Stars and Stripes en mooi nummer Humpty Dumpty Heart. Ik lees verder bij IMDb, dit is de laatste film met John Barrymore. Kleine 3.0.