A Kiss and a Promise (2012)

Canada
Drama / Misdaad

geregisseerd door Phillip Guzman
met Mick Rossi, Natasha Gregson Wagner en Patrick Bergin

In een rustig stadje in Ontario bevindt zich een kleine Bed & Breakfast met een pervers geheim. David Beck, een gesloten psychopaat, leidt een schijnbaar normaal leven. Hij runt de B & B met zijn echtgenote Samantha, een vurige vrouw met masochistische neigingen. Hun enige huurder is de aspirant-schrijver Charlie Matthews, een pathologische leugenaar die ernaar verlangt om door iedereen aardig gevonden te worden. De harmonie van het huis wordt verstoord wanneer het lichaam van een jong meisje gevonden wordt aan de rand van de stad. De veteraan politie-detective Anthony Dolan verdenkt David van de moord, maar zonder bewijs kan hij deze niet arresteren. Het enige wat hij kan doen is wachten, wachten tot de moordenaar een kapitale fout maakt...

Clapboy
trailer gezien, lijkt me wel een goede mystery/thriller!

avatar van K. V.
Deze eens geprobeerd en 'k had geen echte verwachtingen, maar het wist me wel te boeien. Geen grootse film, maar er gebeurde toch genoeg om de volledige speelduur te boeien.
De cast waren nobele onbekenden, maar speelden wel overtuigend.
Tja, 'k vond het wel eens de moeite om gezien te hebben.

Net als K.V. hiervoor vond ik dit portret van een schizofrene seriemoordenaar boeiend. De regisseur realiseerde een trage, solide, ernstige en zo nu en dan ironische film en weet de spanning op de juiste momenten op te bouwen. Hij maakte daarbij gebruik van de ingrediënten: driehoeksverhouding, (hetero en homo)seks, lust, moord, perversiteit en jaloezie.
De film pretendeert gebaseerd te zijn op werkelijke gebeurtenissen, maar dat betwijfel ik.

Dominootje
Interessant.. Maar inderdaad of het nou werkelijk gebeurd moet zijn hm.. Dan toch wel op een andere manier lijkt me dan in de film..

avatar van Pazmaster
Uitstekende film met een prima verhaal dat van begin tot eind blijft boeien. Ook het acteerwerk is goed. En of het nou gebaseerd is op waargebeurde feiten of niet, dat kan me zo veel schelen, ik vind het gewoon een hele goede film. 4 sterren

avatar van jippie2010
Een B-film met een goed scenario.
Rossi is goed gecast, speelt een uitstekende en overtuigende rol.
De twee andere hoofdpersonages konden het niveau niet volgen,
maar acteerden zeker voldoende.
Daarnaast was de film wisselend van kwaliteit.
Het script had een Scandinavische uitwerking verdiend,
nu blijft het hangen op een krappe voldoende: *3.0

avatar van karilem
afschuwelijk verhaal dat blijft boeien van het begin tot het einde

avatar van Moviestar1979
Gebaseerd op een waargebeurd verhaal.

Deze film is maar bij een klein publiek bekend, en kijkt over het algemeen redelijk weg. Het zou mij niets verbazen als een groot deel daadwerkelijk op feiten is gebaseerd. Vooral het einde waarbij Beck onterecht wordt beschuldigd op de moord van z'n vrouw, en hier levenslang voor krijgt.

2,5 *