La Rivolta dei Mercenari (1961)

Alternatieve titel: Revolt of the Mercenaries

1 stem

Spanje / Italië

geregisseerd door Piero Costa
met Virginia Mayo, Conrado San Martín en Susana Canales

Friuli, Italië, tijdens de Renaissance. De mooie Lady Patrizia Duchessa di Rivalta is vastbesloten om te trouwen - ook al is het tegen haar wil - met de verwijfde, maar sterke prins Stefano. Dit is de enige manier die ze gevonden heeft om de plannen van haar agressieve buurman graaf Keller Paroli, die haar land wil innemen, te dwarsbomen. Gelukkig wil kapitein Lucio di Rialto, de leider van een bende huurlingen, Patrizia helpen en deze hulp accepteert ze. De troepen van graaf Keller Paroli worden verslagen als ze het kasteel aanvallen. Alles lijkt er zeer goed uit te zien voor Lucio: hij wordt benaderd door graaf Keller Paroli en Patrizia geeft om hem.